Kontorlokalene signaliserer mye om en bedrift. Hvorfor ikke bruke det til din fordel?
Hvis du skal på date eller et jobbintervju, er det sannsynligvis én ting du ikke overlater til tilfeldighetene: antrekket.
Har du tenkt på at enhver bedrift også har et «antrekk»? Nettsider, markedsmateriell, logo, biler, kontorlokalene – og ja, møterommene – forteller noe om hvem dere er, enten dere er bevisste på det eller ikke. Hvilket inntrykk har du lyst til å gi kunder og samarbeidspartnere, og i hvilken grad er dagens situasjon tilfredsstillende?
La møterommet ditt bli et konkurransefortrinn
Av og til går foreldre inne med sko.
Kanskje de til og med spiser brødskive uten en tallerken under.
Det finnes leger som hverken trener eller spiser sunt.
Og det finnes fremtidsrettede bedrifter som bruker forhistorisk teknologi.
Spriket mellom liv og lære kommer til syne overalt, og det er helt menneskelig å ikke alltid handle i tråd med egen overbevisning. Likevel: Hvis du som bedrift befinner deg i innovasjons- eller teknologisfæren, bør du tenke nøye over hvilken troverdighet kontorlokalene dine gir deg.
Forkynner du ivrig digitaliseringens frelse mens du dytter en sliten tusj bortover whiteboardet?
Blar du hektisk i flip-over-bunken for å finne tilbake til de «tre viktigste grunnene til å benytte et skybasert dokumenthotell»?
Og når du skal dele møtenotater – tar du digitale bilder av analoge flater?
Da er det på tide å gjøre lære til liv, og modernisere møterommet.
UNION imponerer kundene med sin interaktive samhandlingsvegg
Nå er det ikke bare teknologibedrifter som kan tjene på å tenke nytt. Den Oslo-baserte eiendomsaktøren UNION Gruppen, er blant dem som virkelig har fått erfare hvordan møteromsteknologi kan gi kundeopplevelsen et løft. Med et ønske om å skille seg ut i et svært kompetitivt marked, investerte de i en interaktiv samhandlingsvegg fra Nureva.
I følge dem selv, har det ført til at kundene opplever en helt annen kunnskapsberikelse enn det ordinære presentasjonsfokuserte møter har gitt dem tidligere. I stedet for å sitte rundt et tradisjonelt møtebord, ser alle i fellesskap på den interaktive veggen som er full av bilder, informasjon, fakta og figurer. Kunden kan komme opp til arbeidsveggen, flytte ting rundt, lage notater og legge til ideer i diskusjonen.
UNION sier dette engasjerer og innbyr til deltakelse. Slik oppnår de klare forretningsfordeler.
«Det å ha et verktøy som Nureva gjør at vi er et steg foran våre konkurrenter, fordi vi føler at mange kunder vil se verdien i å jobbe på denne måten» UNION Gruppen
Les mer [CASE]: Nureva hjelper UNION å skille seg ut i et kompetitivt marked
Utstyret som får møterommet til å overbevise
De beste møtene har deltakere, ikke tilskuere. En forutsetning for å ivareta dette idealet i praksis, er å ha utstyr som fremmer deltakelse. Som oftest ser vi møterom der situasjonen heller er motsatt – utstyret hemmer deltakelse.
Vi er kanskje en smule inhabile, men vi mener virkelig at interaktive skjermer svarer på nesten alle de tekniske utfordringene du kjenner fra ulike møterom.
Ivareta den viktige forbindelsen
De beste interaktive skjermene gjør tilkobling til en lek. De byr på trådløs speiling av alle enheter, uten eksternt tilbehør som Apple TV eller Chromecast. Det er bare å være tilkoblet samme nett og følge den enkle instruksjonen på skjermen – akkurat som når du benytter Chromecast eller Airplay hjemme. Funksjonaliteten er integrert i skjermen. Hvis det skulle være å foretrekke, går det selvfølgelig an å laste inn presentasjoner rett fra USB.
Grenseløs utfoldelse med interaktive skjermer
I motsetning til sine analoge motstykker, tilbyr tavlefunksjonen på en interaktiv skjerm uendelig mye plass. Zoom inn og ut akkurat som du er vant til med andre touch-enheter, og skriv eller tegn så mye og så stort du vil. Interaktive skjermer kan i tillegg deles live med eksterne møtedeltakere, du kan lagre sesjonen i skjermen eller slette alt sammen etter møteslutt. Og notatene? Dem kan du distribuere som en pdf, rett fra skjermen.
Les også: Hvordan finner du den perfekte skjermen til møterommet?
Mikrofonplanken som lar deg høre – og bli hørt
Dårlig lyd har ødelagt nok telefonkonferanser.
Derfor lar vi oss begeistre av mikrofonplanken fra Nureva, HDL300. Ved hjelp av en nærmest magisk beregningsmetode, gjør den at alle i møterommet hører nøyaktig like godt, uansett hvor langt unna lydkilden de befinner seg. Mikrofonplanken fanger opp lyd ved hjelp av den samme trylleformelen, slik at alle i møterommet også høres nøyaktig like godt. I tillegg har den et superenkelt brukergrensesnitt: Det er bare å sette i ledning, og HDL300 tar automatisk over som lyd- og mikrofonkilde.
Ikke minst: HDL300 kalibrerer seg automatisk etter rommets innredning og dekker opptil 60 m2. Det legger til rette for telefonkonferanser som virkelig begeistrer.
Kundevennlighet i alle ledd
Du strekker deg sikkert langt for at kunder, ansatte og samarbeidspartnere skal ha det bra når de forholder seg til deg.
De fleste bedriftsrepresentanter ønsker å bli assosiert med kvalitet, og ledelsen er tjent med at medarbeiderne har alt de trenger for å fungere godt på jobben. Skal du holde et frokostseminar byr du sannsynligvis ikke på nepesuppe og kneipp, og dine ansatte sitter antakelig ikke på trekrakker.
La oss forlenge den tankegangen til møterommet ditt. Gir det kundene de rette assosiasjonene? Spiller det medarbeiderne dine gode?